FANDOM

Ryo Narushima
Ryo
Pochodzenie Japonia
Pierwsze Pojawienie Rozdział 01: W oddali, za mgłą...
Płeć Mężczyzna
Wiek ok.18 lat
Styl Walki Karate Banryukai
Rodzina Natsumi Narushima (siostra)
Kenji Kurokawa (mistrz)

Ryo Narushima (成嶋 亮, Narushima Ryō) to młody wojownik stylu karate Banryukai oraz główny bohater serii Shamo. Jako nastolatek, został skazany na pójście do zakładu dla nieletnich za morderstwo swoich rodziców. Jest typem czarnego charakteru, mimo pełnienia funkcji protagonisty w serii.

OsobowośćEdytuj

Osobowość Ryo przekształca się praktycznie przez całą serię mangi. Na początku, gdy trafił do zakładu dla nieletnich, był strasznie zagubiony, wystraszony i miękki. Mało pamiętał z popełnionej przez siebie zbrodni, której bardzo żałował. Na jego twarzy zwykle widniała niepewność i strach. Jego ciężki stan był regularnie pogłębiany przez innych młodych więźniów, którzy znęcali się nad nim za to, do jakiej zbrodni się dopuścił. Oprócz tego dyrektor zakładu również starał się zapewnić mu największy koszmar, jaki tylko się da. Nienawidzony był praktycznie przez wszystkie osoby, które tam spotkał. Dodatkowo dobiła go wizyta jego siostry, Natsumi, która powiedziała mu, że po całym incydencie musiała zostać prostytutką, aby mieć pieniądze na życie. Powiedziała mu też, że go nienawidzi, nie chce go więcej widzieć oraz że to wszystko jest jego winą. Z kolei mu na niej bardzo zależało i czuł się winny za to, co się stało. Mimo całego załamania psychicznego, zdarzało mu się być zdolnym do nieco bardziej odważnych czynów i już wtedy wykazywał oznaki swojej dzikiej natury, gdyż w pewnych momentach potrafił postawić się swoim dręczycielom. Niestety każda taka próba się na na nim odbijała, czego powodem była jego słabość fizyczna. Wszystko zaczęło się powoli zmieniać, kiedy do więzienia sprowadzony został nauczyciel karate - Kurokawa Kenji. Ryo bardzo intensywnie zaczął uczyć się od niego karate, które było dla niego jedyną szansą na przetrwanie w tym bezlitosnym świecie, jakim był dla niego zakład poprawczy. Kurokawa zauważył już na początku, że w pięściach Ryo "drzemie Bóg albo diabeł". Narushima bezgranicznie poświęcił się treningom, które uczyniły go silnym wojownikiem i coraz łatwiej było mu poradzić sobie z otaczającymi problemami. Wszystkie wydarzenia, jakie go tam spotkały, miały na niego wielki wpływ i bardzo go zmieniły.

Po wyjściu z zakładu Ryo był zimnokrwistym, wyzbytym się z zasad moralności brutalem, który zarabiał na życie poprzez bicie ludzi na ulicy lub uprawianie seksu z kobietami. Nie przebierał w środkach zarówno w walce, jak i w relacjach z innymi ludźmi. Piekło, jakie przeżył w zakładzie dla nieletnich nauczyło go, że ludzie są parszywi i kiedy sytuacja tego wymagała, otwarcie okazywał swoje podejście. Potrafił być niezwykle brutalny, bardzo szorstki i bezwzględny. Łatwo dawał się ponosić emocjom. Ryo był też bardzo uparty i kiedy czegoś mocno chciał, działał według zasady: do celu po trupach. Posunął się nawet do zgwałcenia Moemi Funato, byleby tylko sprowokować mistrza karate Sugawarę Naoto do walki z nim. Pomimo przyzwyczajenia, niecierpił wspominania o tym, co zrobił swoim rodzicom i często agresywnie reagował w takich sytuacjach. Mimo moralnego dna, jakie osiągnął i wielkiego gniewu skierowanego w świat, czuł chęć stania się kimś kogo ludzie będą w końcu uważać za kogoś lepszego. Odczuwane przez niego frustracje nie pozwalały mu na to, żeby prowadzić dokładnie taki tryb życia już zawsze. Wszystko zaczęło się, gdy zobaczył w telewizji pojedynek na profesjonalnym ringu sztuk walk, w którym udział brał Sugawara. Ryo obrał go sobie za cel. Niestety mimo wszystko Narushima zawsze był brany przez wszystkich tylko i wyłącznie za rodzicobójcę i drania, który w walce stosuje nieczyste sztuczki. Zawsze dawała mu o tym do zrozumienia publiczność, kiedy walczył na ringu. Ostatecznie udało mu się zyskać reputację niebezpiecznego i bezwzględnego wojownika.

Zawsze jednak tkwiło głęboko w nim coś nieco bardziej ludzkiego i łagodnego, co czasem wychodziło na wierzch. Dało się to zauważyć choćby w przypadku jego relacji z przypadkowo poznaną prostytutką, dla której był dosyć miły i potrafił się do niej nawet uśmiechnąć. Już wtedy dało się zauważyć, że czuł większą więź z osobami, które również zostały w jakiś sposób odrzucone przez społeczeństwo. Niestety życie uczyło go raczej trzymania ludzi na dystans aniżeli zbliżania się do nich, bo jego znajomość z ową prostytutką tragicznie się dla niej skończyła, o co zadbało towarzystwo, z jakim Ryo miał porachunki. Spory wpływ na niego miał Tokichi - menedżer i pomocnik Ryo wysłany przez jego szefa - który z czasem został jego prawdopodobnie pierwszym, prawdziwym przyjacielem. Tokichi był gotów do największych poświęceń dla Ryo, który bardzo to doceniał, choć może nie zawsze to należycie okazywał. Było niewielu ludzi, których Ryo doceniał lub lubił. Należał do nich też m. in. mistrz Kurokawa, którego szanował pomimo chłodnego podejścia. Bardzo nietypowa także była jego relacja z Sugawarą. Z początku Ryo go niecierpił i był w stanie zrobić mu każde świństwo. Jednak wyglądało na to, że ich walki sprawiły, że poczuł do niego szacunek, zaczął traktować go jak rywala. Był mocno spanikowany, kiedy myślał, że go zabił i nawet zaniósł go do szpitala. Wielokrotnie próbował odnaleźć po wyjściu z zakładu swoją siostrę, ale udało mu się ją odzyskać dopiero, gdy wylądowała w szpitalu przez przedawkowanie narkotyków, które zniszczyły jej do pewnego stopnia mózg i pozbawiły pamięci. Wtedy też wyjechał, żeby zarabiać pieniądze dla niej i dla Tokichiego, który został zajmować się Natsumi. Ryo tracił prawie wszystkich ludzi, z którymi nawiązał lepszy kontakt, tyczy się to choćby starego mistrza chińskich sztuk walk i jego uczennicy, z którą nawet grał na skrzypcach. W późniejszym czasie umarł również mistrz Kurokawa i stary lekarz, który często mu pomagał. Jego ukrytą wrażliwość i cierpienie bardzo dobrze ukazuje scena, w której popłynęły mu łzy na widok wielkiej choinki w wigilię.

Ryo bardzo powoli zmieniał się przez cały czas. W pewnym momencie jednak zmiany zaczęły być nieco bardziej widoczne. Wciąż był szorstki, chłodny i wyjątkowo niesympatyczny, ale delikatnie złagodniał. Mimo że nie było to dla niego łatwe, był zdolny nawet przygarnąć psa albo zabrać do domu na noc rzekomo bezdomną dziewczynę, z którą potem bardziej się zaprzyjaźnił. Mniej dawał ponosić się emocjom i dbał o najbliższe mu osoby. Możnaby powiedzieć, że w pewnym momencie zyskał swoją "rodzinę zastępczą", do której należał nawet wspomniany wcześniej pies. Zmniejszenie jego samotności miało na niego spory wpływ. Ze względu na bycie typem indywidualisty i wyrzutka, sprzeciwianie się normom społecznym, życie w konflikcie z otaczającą rzeczywistością i ciągłą walkę ze swoimi cierpieniami związanymi z przeszłością, zdecydowanie można go nazwać bohaterem bajronicznym.

WyglądEdytuj

Jest raczej średniego wzrostu i niezbyt muskularnej postury. Ryo, jako japończyk, ma naturalnie czarne włosy. W zakładzie dla nieletnich miał wygoloną głowę na łyso przez wzgląd na wymogi, jakie tam obowiązywały. Z kolei po wyjściu zapuścił nieco włosy i przefarbował się na blond. Długość jego włosów zmieniała się regularnie, co dodawało realizmu światu przedstawionemu oraz postaci Ryo. Często nosił dłuższe włosy, postawione do góry, ale wielokrotnie też golił sobie głowę na łyso. Jego kolor oczu jest brązowy. Pod wpływem intensywnego brania sterydów, pękła mu żyłka w lewym oku, zabarwiając jego białko na czerwono. Stało się to przed walką na ringu z Sugawarą i trwało jeszcze przez krótki czas, a potem wróciło do normy. Pod koniec mangi, podczas walki z braćmi, białko w jego lewym oku ponownie zmieniło kolor na czerwony pod wpływem krwi.

Jeśli chodzi o ubiór Ryo, to nie jest on zbyt nietypowy. Często nosi ciemne bluzy z kapturem, pod którymi jest zazyczaj zwykła koszulka na krótki rękaw. Co do spodni, to są to najczęściej jakieś dżinsy lub krótkie spodenki, w zależności od pogody i pory roku. Na ring przeważnie wychodzi w czarnych czy ciemnych płaszczach. Podczas walk na Cross Fight, wyszedł na ring w czarnym płaszczu z namalowanym szkieletem ptaka. Później można było go zobaczyć także w koszulkach z takim wzorem.

HistoriaEdytuj

Ryo zostaje wysłany do zakładu dla nieletnich. Jego zbrodnią było brutalne morderstwo swoich rodziców. Tam zostaje prześladowany oraz wykorzystywany fizycznie przez innych mieszkańców tego zakładu. Wkrótce wprowadzają tam treningi karate pod okiem Kenjiego Kurokawy. Ryo bierze na poważnie treningi i staje się coraz lepszy. Pokonuje on jednego ze swych głównych dręczycieli imieniem Hiromi. Później odwiedza Ryo jego siostra, aby z nim porozmawiać. Mówi mu o tym, że przez niego rodzina kazała jej samej się utrzymywać (jako prostytutka). Żegna się z nim, a on przysięga ją ochronić. Ryo skupia się na dalszych treningach i pokonuje Mase - mieszkańca zakładu, który najbardziej go wykorzystywał. Następnie odbywa ciężką walkę z Isao Kanayamą i wygrywa. Junya Mochizuki stał się kolegą Ryo. Ostatecznie Ryo walczy ze swym mistrzem, któremu prawdopodobnie rozkazano go zabić. Ryo przegrywa, ale pozostaje przy życiu. Potem wychodzi z zakładu.

UmiejętnościEdytuj

Ryo posiada spore umiejętności w sztukach walki. Jego głownym stylem walki jest karate Banryukai, lecz zaczerpnął wiedzy również z innych styli, takich jak chińskie kenpo i mieszane sztuki walki. Swój trening rozpoczął w zakładzie poprawczym, gdzie poznał swojego mistrza, Kenjiego Kurokawę, który już na samym początki stwierdził, że Ryo ma potencjał i jego pięści mają w sobie "Boga lub diabła". To właśnie w tamtym miejscu przerodził się w tak silnego wojownika.

Pobyt w zakładzie nauczył go robienia wszystkiego, byleby tylko przetrwać i zniszczyć swojego przeciwnika. Dlatego często posuwa się do użycia wszelkich środków i wykorzystuje śmiertelne, nieczyste i bardzo brutalne techniki, m. in. ataki na oczy. Posiada on też umiejętności posługiwania się tonfą. Korzystał z niej podczas drugiej walki z Sugawarą i na koniec mangi, gdy walczył z braćmi.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki